Malauradament, per temes tècnics
referents al format amb que hem muntat el documental no ens permet guardar-lo
com a “pel·lícula” per a que pugui ser vist per a tots i, per tant, no el podem
pujar.
Tot i així, pensem que vos hauria
agradat poder veure com era un dia comú d’una mestra, amb els seus pensament i
consells metodològics, narrats a través d’una seqüència temporal clara i
precisa.
A continuació, per a avaluar millor el
nostre documental seguiré unes pautes o criteris adquirits per les nostres
professores:
Intencionalitat...
La nostra intenció ha estat sempre
conèixer de prop el que algun dia possiblement serà la nostra comesa, així
poder també incidir en les seves repercussions i millores. És, per tant, que creiem
que aquest tema pot persuadir en gran mesura als nostres companys, ja que a més
és un documental basat en fets reals i comentaris extrets de fonts segures.
Estructura. Guió. Estudi previ
i compilació de materials d’arxiu…
Per realitzar aquest documental vam
tenir molt clara la seva estructura, així com el seu guió, no obstant, a mesura
que vam anar fent les gravacions i recerques bibliogràfiques ho anàvem adaptant
per a que a la fi pogués tenir una millor claredat i es fes més amè. Les conclusions
finals pot ser han estat una mica obertes, ja que cada mestra és un món i
nosaltres no volem incidir en la seva conducta tan profundament. Tot i així,
les pautes són clares i el material d’arxiu escollit, tant de l’educadora
gravada com dels comentaris, són evidenciats com una correcta actuació.
Narració...
A més de les narracions presents del protagonista,
hi establim una veu en off que dóna més magnitud a les evidències de l’educadora,
per tant, podríem dir que els seus connectors estan bens utilitzats.
Ús
de recursos cinematogràfics. Música, imatges, canvis d’espai, metàfores,
comparacions…
En feim ús de tècniques cinematogràfiques
com intercalació de música i imatges, difuminats entre aquestes i canvis d’espais
en les gravacions encara que es canalitza majoritàriament en l’escoleta. El que
ens ha mancat són les metàfores, ja que tampoc volíem embullar al receptor,
però seria un punt a tenir en compte, així com les comparacions.
Investigació...
Al
ser un cas real i tenir la protagonista ben establida en aquest camp de l’educació
va ser més fàcil la recopilar d’informació. Per tant, les nostres fonts han
estat extretes a partir d’una exhaustiva entrevista prèvia de la qual vam haver
de seleccionar els casos més rellevants, del currículum d’educació infantil i
de la nostra font bibliogràfica recaptada al llarg dels nostres estudis de
grau.
Qualitat
del vídeo...
El primer que vam cercar és una càmera
de qualitat, no obstant, feia les gravacions en un format que llavors ens ha
estat un embull per trobar un programa adequat per poder fer el muntatge del
treball. Però en referència a la qualitat d’imatge i so ens sembla que hem encertat,
així com l’enfocament de les parts seleccionades.
Cronograma...
La planificació del nostre documental la
vam tenir enllestida des dels primers dies que van explicar la tasca. Hem anat
introduint als lectors dels nostres blogs les nostres intencions, amb el guió i
la promoció del documental, en el termini designat encara que en els darrer
moment hem tengut aquest inconvenient per mostrar-vos-ho.
Treball
en equip...
Cada un dels membres hem volgut ser partícips
del transcurs d’aquest projecte tan engrescadors, per això hem treballat mans
amb mans de la realització d’aquest. En ser cada una de nosaltres de localitats
diferents i tenir un horari de feina o acadèmic tan divers ens ha semblat una
mica coincidir però hem fet el possible per a que no fos un problema i així
estar totes d’acord en cada una de les passes a seguir per tenir el documental
al gust de totes.
Competències professionals:
· 1.4. Arribo a conclusions a partir de la contrastació de la informació
recollida tant de la teoria com de la pràctica; ja que per realitzar aquest
documental hem hagut de barrejar diversa informació.
· 4.3.
Elaborem hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d'un recull d'informació;
al ser un cas real en el que es propaga la opinió d’una educadora sempre pot
ser suggestionat.
· 5.4. Preveu
els obstacles i les resistències en l'aplicació del documental; encara que vam
preveure els obstacles i hem vam sortir d’alguns d’ells, ens ha mancat algun.
No hay comentarios:
Publicar un comentario