miércoles, 5 de junio de 2013

Documentals d'infància



Els documentals que he visualitzat són:
 

Aquest documental anomena que l’obesitat infantil és un problema d’adults perquè se li ha reconegut com a una qüestió seria de la salut pública, molts causes són genètiques però també hi ha casos en que els mals hàbits alimentaris i el sedentarisme provoquen aquest problema. És en aquest cas que hauríem de treballar, per a una nova concepció de l’alimentació, per la salut i benestar de l’infant. El principal punt de partida són les famílies, en elles es recolzen els infants i en aquest documental diu que són elles les que tenen la principal clau per a que el seu estat emocional no decaigui en aquest trastorn. L’autoestima, els pensaments cognitius sobre un mateix, la visió dels demés, perspectives, conductes externes, etc. són factors implícits.
Per altra banda, ens conta l’experiència d’un infant que ha superat aquest problema, n’Alejandro. Ell parla de les seves pors, inseguretats, conseqüències i esforç. També ens dóna el seu punt de vista una psicòloga, la qual explica molt professionalment la ment d’aquestes persones, així com els trets bàsics per viure en harmonia amb el nostre cos i la nostra ment.
Finalment, ens donen les bases per aconseguir una vida sana.
És per això que aquest documental vendria a tenir els aspectes fonamentals per a poder establir una comunicació clara i d’interès cap al receptor. 

Mi nueva vida. Documental diabetes infantil y juvenil: http://www.youtube.com/watch?v=12YkIoMUGqg
 
Aquest documental comença explicant els símptomes de la diabetis a partir d’un cas real d’una nina de 10 anys. El metge que la tracta ens mostra de primera mà la seva postura quan ha de tractar aquest tema amb els pares de la nina, podem veure com els hi explica les passes que hauran de seguir a partir d’ara amb la seva filla: les injeccions, el tractament amb els educadors, la informació que els hi aportarà molt més detallada el nutricionista, etc.
A més, podem veure les activitats que podrà dur a terme la nina durant la seva estada a l’hospital per a que pugui realitzar una vida quotidiana el millor possible, per això es decanten per la “ciber aula”, la qual es proposa com a minimitzadora de l’impacte davant el problema i estimuladora per a conèixer sobre aquesta malaltia i aprendre millor el seu tractament.
També et parla d’una associació d’infants amb diabetis on els pares conversen entre ells per contar-se les seves experiències i pors i, a més, els infants s’ajunten per a poder sentir-se millors amb ells mateixos veient que no són els únics que pareixen això.
M’ha agradat veure que aquest documental manté el mateix fil conductor fins al final, d’aquesta manera encara que parli del mateix tema, que presenti diferents experiències i opinions continua mostrant la transició de la vida d’aquesta nina des de que li diagnostiquen fins que comença a desenvolupar-se més espontàniament.

 
Aquest documental és extret de les magnífiques recerques que realitza el psicòleg Eduard Punset en el seu programa de Redes. Aquí parla del nou enfocament de Richard Gerver, educador i assessor en sistemes educatius, el qual diu que no ha hagut mai tan abisme entre dues generacions, perquè a l’actualitat hi ha una nova forma de veure el món, de comprendre els fenòmens, d’aprendre, per tant, els nous mestra d’avui han de donar resposta a aquesta realitat, amb les noves tecnologies, les experiències significatives, el aprendre un amb altra, per a desenvolupar el món d’una forma de manera original, una visió interdisciplinari, que doni sentit, que pugui ser reflexionat en el dia a dia.
En aquest petit reportatge es veu entrevistes saltejades d’Eduard Punset amb l’assessor, en les quals els primer li fa preguntes molt elaborades i fonamentades al primer. Llavors es visualitzen les opinions d’uns alumnes relacionat amb la metodologia i els recursos que tenen o que els agradaria tenir.
Un dels aspectes que encara resulten insòlits en l’actualitat és com diu l’assessor que el sistema educatiu fa que els professionals de l’educació segueixin obsessionats amb les qualificacions, els resultats, i s’han oblidat de les experiències, de la màgia i el viatge del conèixer, per això hi ha molts infants frustrats.
Amb les noves tecnologies cada infant desenvolupa al seu ritme i amb les seves peculiaritats el seu coneixement, ho expressa un coordinador escolar. Llavors la presidenta de la institució educativa SEK ens parla de formar en les aptitud socials i emocionals als infants, als professor en un model educatiu que sigui clau a les aules per descobrir i gestionar les emocions, tan en el mateix professional com als alumnes. Habilitats per aquesta nova generació com la empatia, el pensament crític, la creativitat, etc. per viure en societat i afrontar els reptes de la vida.
En definitiva un tema molt rellevant per a la nostra futura tasca docent.

Competències professionals:

· 1.1. Cerco i accedeixo a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les activitats; a través dels documentals existents puc tenir una actitud més crítica per a realitzar el meu, de la mateixa vegada que podem agafar idees.
· 1.3. Accedeixo i reviso altres documentals i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació; he pogut visualitzar aspectes molt interessants referents a la primera infància.

No hay comentarios:

Publicar un comentario