En el nostre àmbit hi ha moltes formes
per millorar o assolir les competències que en manquen. Com a cada professió
sempre es pot avançar una mica més renovant o estant obert a noves formes de
coneixement, però en el nostre cas és molt més important perquè estem
treballant amb personetes que “es posen en les nostres mans” sense jutjar i amb
ganes d’aprendre tot el que l’envolta amb gran entusiasme. Llavors ens em de
sentir orgullosos de poder formar part d’aquest camí i guiar-los el millor que
poguem.
Com vaig comentar en l’anàlisi de les
meves competències encara que el cicle superior en educació infantil hem va
ajudar molt a impulsar algunes competències, em queden altres que esper assolir
a mesura que faig aquesta carrera o sinó en acabar. Considero molt important
saber on ens trobem a aquestes altures del camí, i amb l’assignatura Reflexió i
Innivació Educativa crec que a més d’ajudar-nos a expandir i conèixer altres
punts de vista amb el blog o altres recursos, ens ajudarà a ser més autònoms i
reflexius davant les nostres competències.
A continuació, he inserit algunes
possibles opcions que em vendrien bé tenir en compte per aconseguir una millor
formació i, per tant, adquirir les competències necessàries que encara desitjaria
assolir.
-
Curs de monitor/a de
temps lliure: Aquest curs et capacita per a dur a
terme activitats educatives en el temps lliure i centre de vacances amb infants
i joves. Consta d’una etapa lectiva i altra pràctica, en les quals es treballa
l’educació ambiental, l’àrea psicosocial, el context d’intervenció de
l’animació, la planificació d’activitats i tècniques i recursos per a la
intervenció, a més d’explorar i viure moltes experiències enriquidores. Seria
convenient adquirir aquesta formació per a tenir més recursos per a la nostra
futura vida professional. A partir d’aquest curs, la meva meta seria poder
establir un control més autònom de les meves competències i poder prendre les
decisions pertinents per a cada cas. En aquestes experiències també cal d’un
control en la seva planificació, ja que es desenvolupen en llocs aïllats, per
tant, és convenient que tothom tengui molt clares les normes, i que els
monitors sàpiguen expressar-les adequadament.
-
Voluntariat:
Segons la plataforma del voluntariat a Espanya, aquest és un treball que es
desenvolupa dins una organització sense ànim de lucre per persones físiques,
que de manera altruista i solidaria, intervenen amb les persones i la realitat
social, en front a situacions de vulneració, privació o falta de ciutadania activa
organitzada. Per tant, en el ser d’una persona es forma aquesta moralitat i és
lliure per a decidir si està dispost o té temps per a realitzar aquest acte
social.
En el nostre cas com
futures mestres, ens podríem inserir en voluntariats d’acció social, és a dir, per a col·laborar en projectes en el país
on vivim, tractant camps com la discapacitat, la migració, la exclusió, etc.
Ens aniria bé per tenir constància de les múltiples injustícies que ens
envolten i així sensibilitzar-nos i donar aquest suport tan necessari.
M’agradaria poder assistir perquè segur que n’aprens moltes coses tant a nivell
personal com a professional. En aquest darrer cas, com a mestres podríem
comptar amb un infant amb discapacitat, i tenir aquest bagatge ens ajudaria a veure
i planificar la seva acció d’altra manera. En els hospitals o centres de dia és
on fa més falta.
També podríem entrar
per a millorar com a futures educadores en els voluntariats culturals, que són aquells que es desenvolupen a sales
d’art, museus, biblioteques i altres espais o entitats relacionats amb la
cultura. També està immers el voluntariat lingüístic, en el que es promociona
la col·laboració en l’ensenyament i ús d’una llengua. En el nostra cas, ens
podríem decantar per a activitats per a infants i l’ajuda de nouvinguts en
l’ensenyament d’una llengua. En el primer cas, el voluntariat a sales d’actes
públics ens ajudarien a eliminar les pors escèniques, ser creatius,
responsables i a concebre l’educació per mitjà d’altre vies. Per altra banda,
en el suport de la formació d’una llengua ens ajudaria a implantar en nosaltres
mateixos uns mètodes més exigents i fiables per a aquest fi i poder
instaurar-los en els nostres futurs infants de manera lúdica i efectiva.
Per això, caldrà
esbrinar les possibles oportunitats anant als serveis socials del nostre
ajuntament, on sabran millor quines són les necessitats que manquen.
-
Cursos o intercanvis
lingüístics d’anglès: Actualment, les llengües són
un punt molt important per a globalitzar-nos i expandir-nos com a persona.
Tenint el coneixement d’algunes d’elles fa que la teva oportunitat de treball
augmenti, i es que és molt beneficiós que puguem donar a conèixer-les o que
puguem traslladar-nos a altra país en cerca de feina. En el meu cas, mai se
m’han donat gaire bé les llengües, per això, hauria d’impartir alguna
d’aquestes dues opcions per millorar principalment el meu nivell d’anglès; realitzant
cursos oficials, podria augmentar la
meva formació en tots els termes lingüístic de la llengua, però també existeix
la possibilitat de realitzar intercanvis
lingüístics entre els diferents estudiants de la universitat, de manera que
si el que vull és aprendre anglès i aquest altra castellà o català ens
ajuntariem per aprendre un de l’altre, també es fa ajuntant els estudiants en
petits grups. Altra opció és realitzar l’intercanvi amb una família d’una país
com Anglaterra, gaudint d’una immersió total.
-
Tècniques de teatre:
El teatre no és només un art per representar escenes, dins aquest art, en la
seva preparació s’amaguen moltes tècniques beneficioses per a tot tipus de
complexitats. En el meu cas m’agradaria poder sentir-me el suficientment segura
quan parlo davant altres persones. Com vaig comentar en el meu anàlisi de
competències, això només em passa quan estic sent avaluada i en aquesta
professió és en la gran quantitat de temps, per tant, penso que amb un treball
previ de conscienciació i tècniques adients
com relaxació, motivació o eliminació de pors escèniques es veuria millorada la
meva pràctica docent.
Després d’anar aconseguint les nostres
competències he comprès que és fonamental reflexionar per conèixer si realment
ha estat assolida o si es podria veure millorada, perquè ens ajuda a saber què
estem fent a la nostra vida i què volem. Amb els infants cal que els ajudem,
per tant, des de petits a ser conscients del què fan i el perquè ho fan, així arribaran
a ser més competents en l’àmbit que desitgin, com també en el nostre cas quan
formem part de la vida docent serà convenient valorar la nostra actuació i
tasca, i reflexionar davant les observacions realitzades.
Amb les possibles opcions mencionades i
el coratge suficient es pot aconseguir millorar el nostre nivell de competència,
tot és voler i jo vull que en un futur el meus alumnes es duguin el millor de
mi i jo el millor d’ells, per tant, seguiré treballant amb esforç.
- 1.2. Reflexiono i pondero sobre elements que porten a una bona actuació professional; ja que valor i reflexiono possibles opcions a tenir en compte per a tenir una millor qualificació professional.
- 2.1. Identifico punts febles quant a les meves capacitats i competències professionals; reconec les meves mancances i busco alternatives per superar-les.
- 2.3. Descric el que vull aprendre, els objectius que em proposo; a través de la descripció de les meves mancances complement especificant quins objectius vull aconseguir i quin benefici em proporciona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario